IBM licenszek
Licenszelés
IBM szoftverek
Az IBM licenszelési szabályrendszerében szeretnénk rövid és közértdető magyarázatokkal segíteni a tájékozódást, az IBM széles portfóliójából kiemelve néhány terméket.Természetesen megtalálható az összes termék végfelhasználói ára is EUR-ban.
Lotus Domino szerverek:
Szerver sw. |
price per CPU* |
Clustering |
Mail |
Custom applications |
Anonymous access to Apps. |
Authenticated access to Apps. |
Domino Messaging Server | 1 161 EUR | NEM | IGEN wCAL | NEM | NEM | NEM |
Domino Enterprise Server | 3 006 EUR | IGEN | IGEN wCAL | IGEN wCAL | IGEN woCAL | IGEN wCAL |
Domino Utility Server | 20 280 EUR | IGEN | NEM | IGEN woCAL | IGEN woCAL | IGEN woCAL |
* - Licensz 12 hónapig tartó szoftver karbantartással, Passport Advantage Level BL - SVP (TÁJÉKOZTATÓ ÁR!)
wCAL - szükséges CAL licensz; woCAL - nem szükséges CAL licensz a szervezet belső és külső felhasználói számára.
|
Passport Advantage és Passport Advantage Express
az IBM licenszvásárlási konstrukciói
Miben azonos a Passport Advantage és a Passport Advantage Express?
Mindkét program ugyanazokat a termékeket öleli fel, ezen belül az IBM által a kereskedelemben forgalmazott leggyakoribb kliens és szerver szoftvereket - amilyen a WebSphere, a Lotus, a Tivoli és a Data Management termékek (beleértve a DB2 és Informix rendszereket is).
Mindkettő több operációs környezetben alkalmazható - amely többek között Intel, Sun Solaris, HP-UX, vagy Linux is lehet.
Ugyanazokat a termékopciókat tartalmazzák.
Azonosak a szoftverkarbantartási feltételek.
Mindkét konstrukcióban rendelkezésre áll egy honlap, amelyen a felhasználó segítséget kaphat IBM-szoftverbázisának kezeléséhez: az ügyféladatok karbantartásához, a karbantartási szerződés megújításához, és szoftverek letöltéséhez.
Miben különböznek?
Passport Advantage: a nagy, multinacionális vállalatok igényeihez igazodik, amelyek számos telephelyük összesített beszerzéseivel a lehető legkedvezőbb árakat érhetik el. Múltbeli vásárlásaik alapján a program egy úgynevezett kapcsolati árszintet (Relationship Suggested Volume Price - RSVP) állapít meg számukra. Az RSVP számításánál egyes független szoftvercégektől vásárolt termékek értéke is beleszámít a forgalomba.
Ársáv meghatározás:
RSVP: Relationship SVP Level
Pontok | 250 | 500 | 1000 | 2500 | 5000 | 10000 |
RSVP ársáv | BL | D | E | F | G | H |
Passport Advantage Express: Az egy telephellyel rendelkező, közepes méretű vállalkozások, valamint a nagyobb vállalatok egy-egy önálló megoldást igénylő részlegének szükségleteihez igazodik. Nem szükséges kapcsolati megállapodás - a konstrukció tranzakció-alapú.
Szoftver karbantartás
A Passport Advantage és a Passport Advantage Express konstrukcióban vásárolt minden egyes IBM-forgalmazású (többek között WebSphere, DB2 Information Management, Lotus és Tivoli) szoftverlicenchez biztosítjuk a szoftverkarbanatartást (verziókövetést és technikai támogatást). Ez minden licenchez teljes 12 hónapig jár, és feljogosítja az előfizetőt a szoftverek legfrissebb verzióinak, változatainak használatára, illetve informatikusait a támogatás igénybevételére.
A licencelt szoftverek új verzióit és változatait adathordozón biztosítjuk vagy azok forgalomba hozatalát követően letölthetők az Internetről. Ez utóbbira a jelszóhasználathoz kötött Passport Advantage Customer site weboldalon van lehetőség (a http://www.ibm.com/software/passportadvantage oldalon a jobb oldali navigációs panelen kattintson az ügyfélszolgálatra mutató "Customer Site" linkre). A belépéshez az azonosító és a jelszó megadására lesz szükség, ebben segítséget nyújt az eCustomer Care team (email: Passport_Login@ie.ibm.com). Az oldal elérését követően a bal oldali menüből választhatja ki az igényelt szolgáltatást: ügyfélszámla-információ ("Account Information") vagy letöltés ("Software Download").
A megrendelő vállalatnak a Passport Advantage programba bevont minden, szoftverkarbantartás illetve támogatás körébe bevont telephelyéről egy technikai kapcsolattartó személy (Site Technical Contact - STC) kijelölését kérjük. Ő tartja majd nyilván, hogy mely alkalmazottak jogosultak az adott telephely képviseletében kapcsolatba lépni az IBM támogatási központjaival. További információ a http://www.ibm.com/software/support weboldalon található.
Mindkét program teljes 12 hónapra szóló szoftverkarbantartást biztosít minden vásárolt licenc mellé. Ha ez letelt, a Passport Advantage esetében a szolgáltatás az ügyfél csatlakozási évfordulójának napjától megújítható. A Passport Advantage Express keretében minden tranzakciónak önálló évfordulója van, a vásárlást követő 12 hónap elteltével.
A szoftverkarbantartási szerződést érdemes folyamatosan megújítani, mivel az ügyfél így megszakítás nélkül jogosult marad a program keretében használt IBM szoftverek legfrissebb verzióira és kiadásaira, ezen kívül rendelkezésére áll az IBM szakembergárdája, adatbázisa és egyéb erőforrásai. A szoftverkarbantartás szüneteltetés utáni újraindítása (Software Maintenance Reinstatement) jóval költségesebb, mint a folyamatos fenntartás.
A licenszbirtokosok 75 nappal az évforduló előtt értesítést kapnak a megújítás esedékességéről, amely egyben az árajánlatot is tartalmazza. Ezt követően az általuk előnyben részesített viszonteladónál (Pl. AGNI-TECH Kft.) kezdeményezhetik a követés megújítását.