IBM licenszek

Licenszelés

IBM szoftverek

Az IBM licenszelési szabályrendszerében szeretnénk rövid és közértdető magyarázatokkal segíteni a tájékozódást, az IBM széles portfóliójából kiemelve néhány terméket.Természetesen megtalálható az összes termék végfelhasználói ára is EUR-ban.

 

Lotus Domino szerverek:

Szerver sw. price per CPU* Clustering Mail Custom applications Anonymous access to Apps. Authenticated access to Apps.
Domino Messaging Server1 161 EURNEMIGEN
wCAL
NEMNEMNEM
Domino Enterprise Server3 006 EURIGENIGEN
wCAL
IGEN
wCAL
IGEN
woCAL
IGEN
wCAL
Domino Utility Server20 280 EURIGENNEMIGEN
woCAL
IGEN
woCAL
IGEN
woCAL
* - Licensz 12 hónapig tartó szoftver karbantartással, Passport Advantage Level BL - SVP (TÁJÉKOZTATÓ ÁR!)
wCAL - szükséges CAL licensz; woCAL - nem szükséges CAL licensz a szervezet belső és külső felhasználói számára.

 

 

Passport Advantage és Passport Advantage Express
az IBM licenszvásárlási konstrukciói


Miben azonos a Passport Advantage és a Passport Advantage Express?

Mindkét program ugyanazokat a termékeket öleli fel, ezen belül az IBM által a kereskedelemben forgalmazott leggyakoribb kliens és szerver szoftvereket - amilyen a WebSphere, a Lotus, a Tivoli és a Data Management termékek (beleértve a DB2 és Informix rendszereket is).
Mindkettő több operációs környezetben alkalmazható - amely többek között Intel, Sun Solaris, HP-UX, vagy Linux is lehet.
Ugyanazokat a termékopciókat tartalmazzák.
Azonosak a szoftverkarbantartási feltételek.
Mindkét konstrukcióban rendelkezésre áll egy honlap, amelyen a felhasználó segítséget kaphat IBM-szoftverbázisának kezeléséhez: az ügyféladatok karbantartásához, a karbantartási szerződés megújításához, és szoftverek letöltéséhez.

 

Miben különböznek?

Passport Advantage: a nagy, multinacionális vállalatok igényeihez igazodik, amelyek számos telephelyük összesített beszerzéseivel a lehető legkedvezőbb árakat érhetik el. Múltbeli vásárlásaik alapján a program egy úgynevezett kapcsolati árszintet (Relationship Suggested Volume Price - RSVP) állapít meg számukra. Az RSVP számításánál egyes független szoftvercégektől vásárolt termékek értéke is beleszámít a forgalomba.


Ársáv meghatározás:

RSVP: Relationship SVP Level

Pontok25050010002500500010000
RSVP ársávBLDEFGH

 

Passport Advantage Express: Az egy telephellyel rendelkező, közepes méretű vállalkozások, valamint a nagyobb vállalatok egy-egy önálló megoldást igénylő részlegének szükségleteihez igazodik. Nem szükséges kapcsolati megállapodás - a konstrukció tranzakció-alapú.

 

 

Szoftver karbantartás

A Passport Advantage és a Passport Advantage Express konstrukcióban vásárolt minden egyes IBM-forgalmazású (többek között WebSphere, DB2 Information Management, Lotus és Tivoli) szoftverlicenchez biztosítjuk a szoftverkarbanatartást (verziókövetést és technikai támogatást). Ez minden licenchez teljes 12 hónapig jár, és feljogosítja az előfizetőt a szoftverek legfrissebb verzióinak, változatainak használatára, illetve informatikusait a támogatás igénybevételére.


A licencelt szoftverek új verzióit és változatait adathordozón biztosítjuk vagy azok forgalomba hozatalát követően letölthetők az Internetről. Ez utóbbira a jelszóhasználathoz kötött Passport Advantage Customer site weboldalon van lehetőség (a http://www.ibm.com/software/passportadvantage oldalon a jobb oldali navigációs panelen kattintson az ügyfélszolgálatra mutató "Customer Site" linkre). A belépéshez az azonosító és a jelszó megadására lesz szükség, ebben segítséget nyújt az eCustomer Care team (email: Passport_Login@ie.ibm.com). Az oldal elérését követően a bal oldali menüből választhatja ki az igényelt szolgáltatást: ügyfélszámla-információ ("Account Information") vagy letöltés ("Software Download").


A megrendelő vállalatnak a Passport Advantage programba bevont minden, szoftverkarbantartás illetve támogatás körébe bevont telephelyéről egy technikai kapcsolattartó személy (Site Technical Contact - STC) kijelölését kérjük. Ő tartja majd nyilván, hogy mely alkalmazottak jogosultak az adott telephely képviseletében kapcsolatba lépni az IBM támogatási központjaival. További információ a http://www.ibm.com/software/support weboldalon található.


Mindkét program teljes 12 hónapra szóló szoftverkarbantartást biztosít minden vásárolt licenc mellé. Ha ez letelt, a Passport Advantage esetében a szolgáltatás az ügyfél csatlakozási évfordulójának napjától megújítható. A Passport Advantage Express keretében minden tranzakciónak önálló évfordulója van, a vásárlást követő 12 hónap elteltével.


A szoftverkarbantartási szerződést érdemes folyamatosan megújítani, mivel az ügyfél így megszakítás nélkül jogosult marad a program keretében használt IBM szoftverek legfrissebb verzióira és kiadásaira, ezen kívül rendelkezésére áll az IBM szakembergárdája, adatbázisa és egyéb erőforrásai. A szoftverkarbantartás szüneteltetés utáni újraindítása (Software Maintenance Reinstatement) jóval költségesebb, mint a folyamatos fenntartás.


A licenszbirtokosok 75 nappal az évforduló előtt értesítést kapnak a megújítás esedékességéről, amely egyben az árajánlatot is tartalmazza. Ezt követően az általuk előnyben részesített viszonteladónál (Pl. AGNI-TECH Kft.) kezdeményezhetik a követés megújítását.